Galaxy Sirius Pro XTR
Dlouho očekávaný přírůstek do našeho týmu je tady! Právě včas, neboť sezóna se již hlásí o slovo a celé to závodní soukolí se již za pár dní rozjede. Jako první z Galaxy Teamu Hranice se na novém topmodelu Sirius Pro od značky Galaxy svezl Tomáš Gladiš, který pro vás sepsal první dojmy z jízdního projevu nového Siriuse. A na singletrailech Author Šela Marathonu jej vůbec nešetřil!
Těšil jsem se na ten den dlouhé týdny a ve čtvrtek 5. dubna přišel onen „den D“. Dodávka s logem PPL přivezla velký balík, který signalizoval jediné – Galaxy Sirius Pro, závodní stroj pro sezónu 2012 je tady!
Stačilo otevřít krabici, odstrojit všechny obaly, které jej chránily před úrazem během cesty, a pak už nový Galaxy Sirius Pro spatřil světlo světa v naší garáži. Hned jsme si padli do oka: no,vý lehký a samozřejmě karbonový rám v krásném černo-bílo-červeném designu, vidlice Fox F100 s lock-outem z řidítek, kompletní sada XTR a zapletená bezdušová kola Blackjack Tubeless. Nastavit míry posedu podle měření BG FIT, které jsem absolvoval na podzim, a můžeme vyjet na testovací jízdu.
Největší změnou oproti předchozímu modelu Sirius je hmotnost kola, která se především díky velmi lehkému rámu dostla na výrazně nižší úroveň. Karbonový rám nového Siriuse Pro má vnitřní vedení bovdenů, post-mount úchyt zadní kotoučové brzdy uvnitř rámu a kromě základní černo-bílé varianty s červenými prvky je k dispozici ještě v černo-bílo-zelené kombinaci.
Hmotnost kola na hodnotě okolo 10 kilogramů je poznat hned při prvním šlápnutí. Stejně jako přepracovaná geometrie rámu, který je díky kratší horní rámové trubce výrazně obratnější než jeho starší brácha.Na vidlici s uzamykáním z řidítek jsem už zvyklý, Foxe vozíme v týmu už třetím rokem a ještě nás nic nepřesvědčilo to změnit. Tlak v bezdušových pláštích Kenda Small Block Eight jsem schválně snížil, abych si mohl vychutnat technické pasáže v okolí hradu Helfštýna a příjemně na mě zapůsobila svou tuhostí i zapletená kola Blackjack Tubeless, na nichž jsou Small Block Eighty nazuty.
Ačkoliv nohy jsou ještě zatažené po soustředění z minulého týdne,Sirius Pro mě nenechá odpočívat. V kopci mě nutí jet tak rychle, že mám strach se podívat na sporttester. Řazení Shimano XTR chodí jako hodinky a překvapivě mi na kole ani nechybí nejmenší placka, na kterou jsem byl dosud zvyklý. Kliky XTR mají jen dva převodníky, z čehož jsem měl původně trochu obavy – byť na většině závodů nejmenší převodník nebývá potřeba, stále ještě občas jezdíme závodit na Slovensko a tam ji občas řadí všichni. Nový Sirius ale proměňuje každé šlápnutí efektivně, takže z velké skoro neshazuji. Sice to není módní devětadvacítka, ale konzervativní „šestadváca“, ale mám pocit, jako by tam ty tři palce obvodu navíc byly! A v technice? Díky kratšímu rámu mám ve sjezdech mnohem větší přehled, Sirius se bez problémů skládá do zatáček a bezchybně reaguje na řízení…
První dojmy z nového kola jsou zkrátka bezkonkurenční. Ani jsme si na sebe nemuseli moc dlouho zvykat. Jen doladit drobné detaily jako je jiné sedlo a sezóna může začít…
GALAXY SIRIUS PRO je standardně nabízen ve čtyřech komponentových variatnách. Modely SIRIUS PRO XT a SIRIUS PRO SRAM se liší pouze použitou sadou (Shimano XT 2012 3×10 nebo SRAM X.0 2×10). Ostatní komponenty jsou u obou modelů shodné – topmodel vidlice FOX FLOAT RLC FIT s 1,5“ taper krkem, 15mm rychloupínací osou a Kashima Coat úpravou, napletená kola Black Jack XC380, představec, sedlovka a řídítka Deda Elementi a osvědčené pláště Kenda Karma 26×2,0 60TPI Kevlar. Varianta se sadou japonského výrobce váží 10,4 kg za 51990 Kč, kolo s konkurenční sadou od SRAMU je o 0,5kg lehčí a o 4000 Kč dražší. Rám lze koupit i samostatně. Více najdete na www.galaxy-bike.cz