Novinky FOX 2013 v prodeji
Na skladě CYKLOŠVEC se objevily první kousky zcela přepracované modelové řady 2013 světového leadera v odpružení, americké firmy FOX. Ze žhavých novinek je nutno vyzdvihnout zejména zcela nový systém tlumení CTD, kde spolupracuje přední a zadní odpružení v dokonalé a logické souhře. Zcela nová je i řada vidlic 34 pro velikost kol 26″ a 27,5″. Opomenout nesmíme ani výškově stavitelnou sedlovku DOSS, úbytek hmotnosti XC vidlic (u 29/100 až o 204g) a zcela nový systém uchycení ok tlumičů do rámu, redukujících tření o 50%.
CTD – Climb (Výjezd). Trail (Trail). Descend (Sjezd).
Tento integrovaný systém umožňuje jednoduchou spolupráci Vaší vidlice, tlumiče a sedlovky
Vidlice a tlumič: Nejtvrdší nastavení nízkorychlostní komprese je aktivováno pro nejlepší efektivitu šlapání
Sedlovka: Zcela vysunutá pozice umožňuje nohám podat nejvyšší výkon ve výjezdu
Trail (Trail)
Vidlice a tlumič: Mírná nízkorychlostní komprese je aktivována pro optimální kombinaci efektivity šlapání a ovládání kola v členitém terénu
Sedlovka: Pozice snížená do střední polohy o 40mm snižuje těžiště a umožňuje skvělé ovládání kola při zachování efektivity šlapání.
Descend (Sjezd)
Vidlice a tlumič: Optimalizované nastavení nízkorychlostní komprese pro vyváženou kontrolu a citlivost v prudkých agresivních sjezdech
Sedlovka: Zcela snížená pozice (o 100/125mm) posunuje těžiště jezdce zcela dozadu pro zlepšení ovládání v technických pasážích.
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Ovládání vidlic: Jezděte kamkoliv, jezděte cokoliv!
Od 100 do 160mm, CTD tlumení (Climb – Trail – Descend polohy) je na všech vidlicích 32 a 34 a to jak 26″ tak i 29″, nový rozměr 27,5″ nevyjímaje.
Jemně nastavitelná Trail poloha: Je-li páčka CTD ve střední poloze Trail, lze tuto polohu ještě jemně doladit ve třech úrovních (soft – medium – firm)
Interní nastavení:
U vidlic se zdvihem 100-120mm je vnitřní nastavení CTD FIRM – pro Climb (výjezd) nejtvrdší (odpovídá cca 90% lockoutu)
U vidlic se zdvihem 130mm a více je vnitřní nastavení CTD MEDIUM – pro Climb (výjezd) střední (odpovídá tvrdému nastavení nízkorychlostní komprese)
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Volitelné dálkové ovládání: Totální kontrola odpružení! Všichni jezdci všech jízdních stylů mohou nyní čerpat výhody z ovládání odpružení z řídítek.
Shodný systém ovládání předního i zadního odpružení umožňuje jednoduše měnit charakteristiku kola přímo za jízdy.
Nejpokročilejší technologie odpružení s uživatelsky srozumitelným ovládáním
U vidlic CTD-ADJ lze zakoupením Remote kitu + páčky snadno přestavět vidlici na ovládání z řídítek (uživatel ztratí možnost jemného nastavení polohy Trail). U tlumičů není možné dodatečně namontovat dálkové ovládání díky specifickému oku tlumiče.
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Ovládání tlumičů: Proplouvejte terénem lépe! Všechny tlumiče 2013 řady Float využívají výhod CTD technologie. Páčka vlevo (směrem k ventilku) – CLIMB, páčka uprostřed – TRAIL, páčka vpravo (směrem od ventilku) – DESCEND
Jemně nastavitelná Trail poloha: Je-li páčka CTD ve střední poloze Trail, lze tuto polohu ještě jemně doladit ve třech úrovních (soft – medium – firm)
Interní nastavení:
U tlumičů FLOAT CTD DISH je vnitřní nastavení CTD FIRM – pro Climb (výjezd) nejtvrdší (odpovídá cca 90% lockoutu)
U tlumičů FLOAT CTD BOOST VALVE je vnitřní nastavení CTD MEDIUM – pro Climb (výjezd) střední (odpovídá tvrdému nastavení nízkorychlostní komprese)
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Zcela nový systém kluzných pouzder a vymezovacích vložek tlumičů FOX
Dokonalost v detailu. Hlavní kontaktní bod tlumiče a rámové konstrukce byl zcela přepracován tak, aby nabídl mnoho výhod.
Nižší tření – nový systém snižuje tření až o 50% v porovnání s původním systémem a umožňuje tlumiči reagovat rychleji na všechny pohyby zadní stavby kola
Čistota a trvanlivost – těsnící o-kroužky a přírubové dvoudílné pouzdro je designováno tak, aby neumožnilo nečistotám proniknout do systému. V laboratorních testech simulujících špinavé bahnité prostředí byla trvanlivost systému 10x vyšší v porovnání s původním
Montáž bez nářadí – všechy součásti nového systému lze jednoduše namontovat bez použití nářadí
Tlumiče 2013 budou dodávány s prázdnými oky bez kluzných pouzder, které je nutno doobjednat samostatně (kluzná pouzda jsou součástí nového systému vymezovacích vložek)
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Nejlehčí vidlice FLOAT 26″ a 29″ od doby jejich vzniku bez obětování legendární tuhosti! Technologie snížení hmotnosti nízkozdvihových vidlic (26″ 100/120 a 29″ 100) vychází z vidlic 34″ a přináší neporovnatelnou tuhost a jízdní vlastnosti.
2013 26″ 100/120 vidlice začínají hmotností na 1,35kg (CTD-ADJ FIT) a jsou o 50g lehčí než modely 2012
2013 29″ 100 vidlice začínají hmotností na 1,47kg (CTD-ADJ FIT) a jsou o 204g lehčí, než modely 2012
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Vylepšená vzduchová křivka vidlic FLOAT
Všechny vidlice od zdvihu 130mm do 180mm jsou vylepšeny optimalizovaným zdvihu-specifickým vzduchovým pístem s lineárnější křivkou co nejvíce podobnou křivce ocelové pružiny.
———————————————————————————————————————————————————————————————-
Platforma 34 je nyní nabízena i ve verzi 26″ a 27,5″ (650B), v obou případech se zdvihem 160mm. Všechny nabízené varianty mají QR15 rychloupínací pevnou osu a 1,5″ tappered konický krk (nelze dodat se standardním krkem 1″1/8)
Výhody 34 platformy:
Hmotnost – ve srovnání s větším bratrem 36 160 jsou vidlice 34 160 o 213g lehčí (Factory verze)
Tuhost – pro zvýšení celkové tuhosti mají vidlice 34 QR15 pevné osy a 1,5″ taper krk, v porovnání s vidlicemi 32 jsou o 20% tužší
Snížení výšky vidlice – celková výška vidlice (korunka – osa) je o 7,4mm kratší, než u vidlic 36 pro optimální předo-zadní geometrii a rychle reagující řízení
Další informace o jednotlivých produktech naleznete zde nebo v angličtině na nových stránkách www.ridefox.com