Home » Aktuální téma, Cyklokros, Foto, Technika & Recenze, Závody

Cyklokrosová kola Stevens 2018 v prodeji

Submitted by cyklo on Neděle, 20 Srpen 2017No Comment
Cyklokrosová kola Stevens 2018 v prodeji

Už od poloviny srpna budou v prodeji první modely cyklokrosových kol Stevens 2018. Katalog ke stažení: zde

Cyklokrosová kola STEVENS 2018 budou skladem v Hamburku takto:

Super Prestige Disc Di2 LTD and Super Prestige Disc LTD od poloviny srpna 2017

Super Prestige Disc Di2 and Super Prestige Disc od října/listopadu 2017

Prestige, Gavere, Tabor and Junior CX od poloviny srpna 2017

Vapor od října 2017

Vybraná kola Stevens dovezeme na náš sklad, ostatní z německého skladu můžete u CYKLOŠVEC předobjednávat a my Vám je dodáme.

Stevens Super Prestige nové generace

Lehčí, pohodlnější a v mnoha dalších aspektech inovovaný. Super Prestige 2018, nastaví nový standard pro cyklokrosová kola.

Tři mistrovství světa byla vyhrána na kolech Super Prestige jen v několika posledních letech – Mathieu van der Poel (2015 v Táboře), Jens Dekker (2016, U19) a Sanne Cant (2017) slavili svá nejlepší umístění právě na tomto kole a mistrovství Evropy (Sanne Cant a Jens Dekker, 2015) a vice než 20 vítezství v národních mistrovstvích.

I přes tyto nesporné úspěchy jsme se rozhodli náš cyklokrosový top model dále vylepšovat. Ve spolupráci s belgickými profi teamy Beobank-Corendon, ERA-Circus a Enertherm-Beobank byl rám kola kompletně renovován a vylepšen v mnoha detailech.

Geometrie rámu zůstává tradičně závodní: Stabilní díky relativně dlouhé základně /vzdálenosti kol a zároveň maximálně obratná díky ostrému úhlu hlavové trubky – přesně tak jak to nejlepší světový jezdci mají rádi

Nejvýraznějšího zlepšení pak bylo dosaženo na hmotnosti rámového setu. Rám nyní, ve velikosti 58“, váží 1000g, včetně patky a úchytu přesmykače. Přední vidlice váží 435g, při délce krku 32 cm.

Této 20% úspoře na hmotnosti bylo dosaženo díky novému postupu ve výrobě karbonových rámů – zeslabení v méně namáhaných místech, ale především použitím toho nejkvalitnějšího karbonového vlákna. A v neposlední řadě novým způsobem lakování, který se též na váze projevuje.

Snížení hmotnosti je pak doprovázeno i výrazným zvýšením tuhosti. Na hlavové trubce o téměř 30 % (od 85 Nm/° do 110 Nm/° podle  Zedler Institute). Partie okolo středového složení si pak svou extrémní tuhost zachovává, zatímco vertikální pružnost (=pohodlí) je navýšeno o 12 % (z 255 N/mm na 225 N/mm podle Zedler Institute).

Zlepšení v detailech

Po adaptaci rámu pro flatmount brzdy a pevné osy již pro rok 2017, rám kola Super Prestige byl nyní modifikován v mnoha dalších detailech. Vnitřní vedení kabeláže bylo optimalizováno pro snadnější údržbu: univerzální kabelové vstupy, pro mechanické i elektronické řazení, jsou nyní standardem, tak jako u o mnohých jiných závodních modelů Stevens.

Pro ušetření každého jednoho Wattu  jezdcova výkonu, došlo ke změně ve tvarování trubek zadní stavby kola – obdélníkový průřez v oblasti zadního pláště, pro lepší průchodnost sněhu a bláta, přecházející ve vertikálně oválný pro zvýšení tuhosti.

Pravděpodobně nejvýraznějším změnou je pak možnost instalovat vodítko řetězu pro jednopřevodník i dvoupřevodník. Samotné vodítko pak lze nastavit dle šířky řetězu. Standardně budou dodávány vodítka pro dvoupřevodník, vodítko pro jednopřevodník, včetně objímky, pak bude možno doobjednat na žádost.

Není tak zcela novinkou, ale zcela zásadním rozhodnutím:

V roce 2018 bude model Suprer Prestige vyráběn pouze s diskovými brzdami – Volbou většiny profesionálů, které v uplynulých sezonách prokázali svou nadřazenost nad brzdami cantilevrovými.

Cyklokros a kola pro denní použití

Stevens nadále vyvíjí cyklokrosová kola na hliníkových rámech s možností použití jako sportovně – univerzální kola pro každodenní použití.

Poté, co byli modely Gavere, Tabor a Prestige pro rok 2017 vybaveny závitovými otvory pro montáž nosičů, blatníků atd, budou pro rok 2018 modely Gavere a Tabor vybaveny dalším prvkem pro zvýšení komfortu a širší možnosti použití: Větším prostorem pro pneumatiky. Tyto modely se tak přesouvají blíže ke kategorii sportovně-cestovních, celoročně použitelných kol, a.kategorii gravel biků.

Hliníková kola Stevens zůstávají přiměřeně sportovní, designovaná pro radost z off-road jízdy, stejně tak jako pro cyklokrosové závodění. Vedle možnosti nainstalovat blatníky, nosiče, bateriová světla atd, pro použití ve městě, došlo ke zvětšení průchodnosti pneumatik až do šíře 40 mm (maximální povolená šíře pro závody zůstává 33 mm).

STEVENS Prestige

Přestože je vybaven závitovými oky, Stevens Prestige zůstává sportovní verzí celoročně použitelného kola. Geometrie poskytuje sportovnější posed a ovládání než ostatní modely v dané kategorii. Neméně sportovní je pak i jeho osazení sadou Ultegra R 8000 (s kompaktními 50/34 klikami) a hydraulickými brzdami. Vedle neonově žluté barvy je dostupný též v provedení Velvet Black.

STEVENS Gavere

Gavere má oproti modelům Prestige Nebo Super Prestige o poznání pohodlnější geometrii, a to díky delší základně kol a vyšší hlavové trubce. Díky mechanickým TRP Spyre disc brakes nabízí Gavere skvělý poměr cena/výkon. Novinkou je zvýšení průchodnosti pneumatik, až do šíře 42 mm.

STEVENS Tabor

Tábor, postavený na stejném rámu jako Gavere, zůstává základním modelem v kategorii cyklokros/celoroční použití. Tak jako dříve zmiňované modely nabízí osazení až 42 mm pneumatikami a osazen je lety prověřenou sadou Shimano Tiagra

STEVENS Vapor

V neposlední řadě pak i náš „ nejsportovnější“ hliníkový model Vapor přijal některé z trendů současných gravel biků. Nově vyvinutá carbonová vidlice je také nově vybavena závitovými otvory pro montáž blatníků. Sportovní charakter je pak jasně patrný i z osazení novou sadou Shimano Ultegra R 8000 pro cyklokros specifickými klikami 46/36 a s hydraulickými brzdami.

Další info: zde

  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros
  • Stevens 2018 cyklokros

Comments are closed.