STEVENS TANIWHA 2017
STEVENS TANIWHA 2017
V maurštině označuje slovo Taniwha (čti tanifa) bytosti žijících v hlubokých tůních, řekách a temných jeskyních, jsou nebezpečné a přisuzují se jim i únosy žen. Současná Taniwha v režii Stevense je krotká jako beránek, dokáže na slovo poslouchat a přesně plnit, co se od ní žádá. Prostě výborně ovladatelný bike nižší střední třídy (doporučená cena je 20 190 Kč). Jak je u Stevens zvykem, k mání je stejný typ ve verzi 29 i 27.5 s tím rozdílem, že menší velikost je k dispozici pouze u 27.5“, v tomto případě 14 a 16“. Na výběr je ze dvou atraktivních barev, žluté a tyrkysové. Rám je svařen z alu slitiny 6061 a nese podobné znaky, jako jeho dražší kolegové. Má mohutnou spodní rámovou trubku čtvercového průřezu, která je lehce esovitě prohnutá a dole u středové spojky předsazená. Díky tomu mohou být řadící lanka, které jsou tažena bowdenem uvnitř spodní trubky, použita pak klasicky spodem. Dalším shodným prvkem je mohutné zpevnění u hlavové trubky. Stejně tak patky zadní vidlice, které jsou opatřeny logem Stevens a jejich tvar posunuje polohu dolních vzpěr níže a tím rám šetří od nežádoucího kontaktu s řetězem. Třmen kotoučové brzdy je umístěn na vnitřní straně zadní vidlice na IS adaptér. Hadička brzdy je vedená venkem pod spodní rámovou trubku, řazení je schováno uvnitř, také shodné s ostatními hliníkovými hardtaily Stevens. Takto vyrobený rám je mimořádně tuhý a z dlouhodobého hlediska spolehlivý. Komponentová skladba u biku za dvacet tisíc je vždy vybírána s ohledem na celkovou cenu. V čem může být tedy devětadvacítkový entry level model zajímavý? V prvé řadě rámem, kvalita prémiové značky je vidět i na takto levném stroji. Podíváme-li se na komponenty, tak si Stevens nevede zas tak špatně. I když se nejedná o double butted hliník, je hmotnost rámu výrazně optimalizována. Celková hmotnost biku je 14,4 kg, ale teď pozor, v devětadvacítce se vyrábí ve výškách rámů 18 – 24“ . U 27.5 je to rozmezí 14-20“ a o 200 g méně hmotnosti. Pokud by chtěli mít dva lidé shodné kolo, není lepší volby, tady se musí trefit naprosto přesně. Juniorský jezdec, či dvoumetrový „řízek“, oba budou se svým kolem spokojeni. Skladba komponentů je v režii Shimano Altus/Deore 3×9. Odpružená vidlice SR Suntour XCR32 LO-R pracuje se sto milimetrovým zdvihema nechybí lockout. Krom řazení najdeme Shimano i na nábojích. Kotoučové brzdy jsou celkem spolehlivé Tektro Auriga, nesmíme ještě zapomenout na kevlarové pláště Schwalbe Smart Sam Active. Vše ostatní jsou většinou komponenty Oxygen, tj. vlastní značka, zde je to spíše výhodou, na levné kolo se tak může dostat vyšší kvalita, např. jsou zde namontovány ergo gripy s objímkami. Prostě tohle kolo se v konkurenci rozhodně neztratí, více info najdete na www.stevens-bikes.cz