Home » Aktuální téma, Foto, Technika & Recenze

Elektrokolo Totem Montana Lady

Submitted by on Pátek, 5 Říjen 2018No Comment
Elektrokolo Totem Montana Lady

Jedná se o praktický cestovní stroj s univerzálním použitím. Popisovaná dámská varianta působí velmi elegantně a není bez zajímavosti ani z bližšího pohledu. Totem Montana pohání středový motor Bafang Max Drive, jedná se o velmi účinný pohon renomovaného výrobce. Nechybí torzní sensor šlapání, který identifikuje, jakou sílu do pedálů dáváte a podle toho přizpůsobí pomoc motoru. Řazení pracuje se speciální součástkou s názvem Gearsensor, ten zvyšuje účinnost řazení a eliminuje rázy. Gearsensor umí automaticky na zlomek času odpojit tah pohonu při přeřazení. Šetří se tak celý převodový mechanismus a řazení je kultivované za každých podmínek. Zabrání se tak i např. přetržení řetězu. Bafang Max Drive nabízí maximální točivý moment až 80 Nm, což je stejná hodnota, jako u těch nejdražších značkových pohonných systému elektrokol. Jako u každého bicyklu, je důležitým základem rám, zde se jedná o hliníkovou konstrukci uzpůsobenou požadavkům ženské anatomie. Geometrie je tedy navržena s kratším rámem, který má sníženou dvojitou spodní rámovou trubku. Nastupování je tak snadnější, nejedná se samozřejmě o speciální elektrokolo s nízkým nástupem, ale v kategorii cross, nebo trekking v tomto ostudu neudělá. Bližší pohled na rámové trubky a jejich spoje odhalí perfektně zvládnuté svary. Nejmohutnější je masivní spodní rámová trubka. Je vytvarovaná přesně podle baterie, aby do ní co nejlépe zapadla. Semiintegrované provedení baterie je tu zvládnuté na jedničku, konkurovat mohou snad jedině plně integrované rámy, kde baterie není vidět vůbec. Baterku lze vyjmout po odemčení klíčem, kdy jí v horní části odklopíme směrem na bok. Jinak nabíjet jí lze samozřejmě i přímo na rámu. Její kapacita je 500 Wh a tak postačí i na velmi dlouhé výlety. Zárukou kvality jsou články Samsung. Horní rámová trubka dobře poslouží například při přenášení jako madlo a také jsou v ní umístěny závitové otvory pro košík, což ebiky s jednou centrální trubkou nemají. Celkovou čistotu designu tohoto stroje umocňuje všechna kabeláž, skryta v útrobác h r&aacu te;mu. Hadička zadní brzdy, přehazovačky i gear sensoru, vedou vnitřkem rámu, do kterého vstupují již u hlavové trubky a zase vystupují až za sedlovou trubkou. Z technického hlediska je Montana sestavena v co nejlepším poměru cena/výkon. Zvolena byla nižší řada komponentů Shimano Alivio, která však nepostrádá potřebnou kvalitu. Velký převodník a devět rychlostí vzadu plně pro použití kola dostačují. Jako nejtěžší převod je k dispozici poměr zubů 38/11, v případě nejlehčího převodu můžeme s pastorky jít až na 34 zubů. Účinné brzdy jsou u elektrokol nutností, zde jsou použity hydraulické kotoučovky Shimano, které lze lehce ovládat i v dlouhých sjezdech.  Od nerovností terénu pomáhá tlumit odpružená vidlice,  v našem případě  Suntour v základním provedení s pružinou v olejové patroně. Na pravé noze lze vidlici zamknout. Na bicyklu nechybí široké a krátké dámské sedlo s bohatým polstrováním. To dokáže také dobře odtlumit všechno drncání. Dalšími značkovými komponenty jsou pedály Wellgo a blatníky německé značky SKS. Pedály mají protiskluzový povrch. Blatníky od SKS nemohou být špatné, jelikož značka je v tomto oboru jedničkou. Vynikají precizním uchycením a také po designové stránce, s vkusným zakončením a zástěrkami proti ostřikování nečistot. Bytelnou konstrukcí vyniká i stojan, který u elektrokola často využíváme. Značkovými díly tak Totem v konkurenci poráží modely zvučnějších značek. Elektrokolo je vybaveno taktéž zadním nosičem a osvětlením. Světla mají vlastní zdroj a nejsou spojeny s baterií. Pokud jste ještě nenašli ideální cestovní elektrokolo s účinným středovým pohonem, které můžete bez problémů prohánět po silnicích, pěšinách a lehčím terénu, při tom za něj zase tolik nezaplatíte, Totem vás určitě nezklame. Umí zaujmout vkusným designem, ergonomií, skladbou komponentů a především kvalitním středovým pohonem a baterií a celkovou spolehlivostí. Na Totemu nenajdete žádný neznačkový díl, na kterém by se šetřilo, je postaven s rozumem a srdcem, aby jste si jízdu maximálně užili. U Totemu se můžete spolehnout, že vás ve štychu nenechá.

Fotogalerie

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.