Home » Aktuální téma, Foto, Technika & Recenze

Velký výprodej vidlic FOX + návod, jak vhodnou vidlici vybrat

Submitted by on Středa, 14 Listopad 2018One Comment
Velký výprodej vidlic FOX + návod, jak vhodnou vidlici vybrat

Zamračené a líné listopadové dny vždy přejí servisu a „upgradu“ kola. Opotřebené a funkčně nedostatečné komponenty musí uvolnit místo lepším.

Jak je na tom třeba zrovna vaše vidlice? Nepřišel čas pro kvalitnější odpružení? Dnes se podíváme, jak vhodně přední odpružení vybrat. Na řadu přijde i význam označení a technologie. Velkou část vidlic FOX totiž nabízíme se slevou až 47% a to by si neměl žádný příznivce zimního tuningu nechat ujít!

Řada 32

Průměr vnitřních nohou u FOX začíná na číslovce 32. Tato tradiční hodnota se nese napříč výrobci odpružení a dá se tak označit za starou dobrou klasiku. Stejně tradiční je to s počáteční dispozicí zdvihu – 100mm je ověřených pro maratony, Cross Country, ale i běžné využití v rekreačním a nezávodním pojetí jízdy. Protože vidlice z této řady často využívají nejlepší XC závodníci světa, není pochyb o důrazu na nízkou váhu a precizním nastavení dle potřeby jezdce. V roce 2015 prošly „třicetdvojky“ velkou úpravou tlumení, což přineslo mnohem vyšší dávku komfortu a trakce, díky jemnějšímu odtrhu z klidu.

Řada 34

Jednoznačně nejuniverzálnější řada z nabídky FOX. Vidlice s průměrem vnitřních nohou 34mm patří mezi nejoblíbenější volby pro trailové ježdění a all-mountain – tedy pro náročnější terén, kdy je třeba, aby čas od času zasáhl vyšší zdvih. Mluvíme především o rozsahu 130-150mm, ve kterém se většina nabídky z řad 34 pohybuje. I tyto vidlice se v roce 2015 nevyhnuly vylepšení. To pojednávalo nejen úpravu tlumení, jak tomu bylo u 32, ale také jiné těsnění, společně s molybdenovým olejem. Výsledkem jsou skvěle funkční, lehké celky, které se zbytečně „netopí“ ve zdvihu, ale zároveň neobtěžují necitlivou odtrhovou hranou.

Řada 36

Vyšší zdvihy, maximální torzní tuhost a stále dobrá váha. To jsou tři hlavní pilíře nejširších jednokorunkových vidlic FOX. Jejich využití začíná u ostřejšího trailování a končí až u závodního endura, nebo pravověrného freeridu. Pokud dáváte kolu neustále zabrat a potřebujete se spolehnout, je tohle jasná volba. Řada 36 počítá se zdvihem až 180mm a v posledních letech prošla také hned několika podstatnými vylepšeními. Není divu, že některé verze „šestatřicítky“ patří k nejlehčím v kategorii. I takto masivní vidlice nemá problém atakovat váhu pod 2kg.

Názvosloví FOX – jak se orientovat ve zkratkách

RC2 – olejová patrona

Float – vzduchová patrona

Talas – stavitelný zdvih

QR15 – dnes nejběžnější standard osy – pevná 15mm

Kashima – špičková povrchová úprava vnitřních nohou pro minimalizaci tření

Tapered – kónický sloupek, dnešní standard

CTD – Climb, Trail, Descend = nastavení tlumení komprese

Boost – nový standard pro náboje s roztečí 110mm (klasika je 100mm)

FIT/FIT4 – uzavřená patrona tlumení komprese

GRIP – uzavřená patrona vycházející z motokrosu, umožňující konstantní projev vidlice i ve složitém terénu

SC (Step Cast) – zmenšená rozteč nohou vidlice k úspoře hmotnosti, s vybráním u spodních nohou, pro průchod kotouče a výpletu

Naše řádky výše se vztahují především na modelové řady z výprodeje. Ani jsme z toho důvodu nezapočítali ryze sjezdovou řadu 40 a dlouze nereferovali o novinkách pro rok 2019, které právě naskladňujeme – ZDE . O nich až příště! Pokud je vám FOX málo, určitě nepřehlédněte novinky od Marzocchi, které máme nově také skladem – ZDE

Veškeré technické dotazy: servisfox@cyklosvec.cz

One Comment »

  • Lanea said:

    This is a good tip particularly to those fresh to the blogosphere.
    Brief but very accurate information… Many thanks for
    sharing this one. A must read post!

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.