Home » Aktuální téma, Foto, Silniční cyklistika, Týmy & závodníci, Závody

Tři Gracie na Gracii

Submitted by on Středa, 7 Květen 2014No Comment

Domácí etapák Gracia Orlová se ani letos nemohl obejít bez nás. Tentokrát stál na startu jen reprezentační tým ve složení Denisa Bartošová, Nikola Hlubinková, Judita Lorencová (všechny U23), Pavla Havlíková, Zuzana Neckářová a Tereza Trefná.

V barvách dresu UCI týmu FORNO D’ASOLO-ASTUTE-LITVA startovala češka Martina Růžičková.

Novinkou také byl realizační tým České reprezentace, který zajistil letošní „šéf“ J. Friede alias Fríďáka – o nožky a kola se starali Standa Tancer a Honza Čuřín alias Čurda. Velké dík patří realizačnímu týmu za super servis -masáže, umytá kola, bagetky v cíli, vafle s marmoškou, perfektně seřízená kola, oblečení, každý den porada a technické rady o pohybu v balíku, výživa – a to je jen zlomek.

Vezmeme to popořádku – prolog, den první…

…alias Kde mám upínák?

Ani ne po hodině cesty s námi začínal náš nový koordinátor zjišťovat, co ho vlastně čeká (vlastně pořád neví, co ho čeká, my dokážeme vždycky překvapit). Po živých diskuzích se uzavřela sázka – pod půl minuty ztráty na první při prologu platí do kasičky Jarda, nad půl minuty my. Teď už k prologu. Trasa byla stejná jako minulý rok – parkem po stezce, pravá a zpátky po silnici. Velkou radost nám udělal Milan Šimek z Equinoxu, který přišel holky podpořit osobně a přinesl disk a loukoť, aby Judit s Nikol letěly ještě rychleji. Takže ještě jednou děkujeme!!! A začal menší zmatek – resp. my byly plně v obraze, ale když asi po desáté padl dotaz „kde mám svůj upínák“, Čurda prohlásil: „fajn holky, vyhrály jste, já to vzdávám“… a to byl teprve začátek J

Abychom to shrnuly – nikdo neměl ztrátu přes půl minuty, týmová kasička se zaplnila, ale sázka je sázka. Víc než vyhraná sázka nás ale těší posun celého týmu!!!

Druhý den – 1. Etapa – Štramberk

…alias Závod mechaniků

Večerní diskuze ohledně výměny defektů a podávání bidonů z auta se vyplatily. Už na třicátém kilometru Terce někdo nalítl do šaltru a urval patku. Takže zastavit, čekat na mechaničák… čekat a čekat, protože se to stalo v místě, kde se zužovala silnice. Ještě, že jsme měli na autě dvě rezervní kola – Terka jedno nafasovala a v autě zatím proběhla výměna patky, následně výměna kol zpátky a jedeme dál, ale balík už byl bohužel daleko. Na padesátém stojí Zuzka – defekt. Byla to rána, jak se patří. Takže jen ve zkratce – všechny ostatní holky dorazily až pod závěrečný kopec v balíku a celý tým pokračuje dál.

Třetí den – 2. Etapa – královská etapa

…alias Oblečené do hřejivky od hlavy k patě

V sobotu se zatáhlo, ochladilo – do poslední chvíle jsme předpovědi počasí nechtěli věřit, ale bylo to tak. Nám ale zima nebyla. Hned na první rychlostní prémii se ukázala Terka, když ji vyhrála! Pak se jelo rychlé tempo až pod Pustevny a začalo stoupání na nejvyšší vrchol etapy. V první skupině se i přes ostatní kopce udržela naše vrchařka Denisa Bartošová, která tam vydržela až do cílového kopce a svým skvělým výkonem se dostala na 7. místo v kategorii U23 a obsadila 28. místo v královské etapě! Skvěle si vedla ještě Zuzka Neckářová, náš nový objev a také Pavla Havlíková. Sobotní etapa byla nejnáročnější – profilem i počasím (klukům ztuhl úsměv, když viděli v cíli naše ráno ještě krásně nablýskaná kola a Čurda se na masáži taky zapotil J). Hodně závodnic závod vzdalo, na kopcích nebylo vidět na krok, my ale opět kompletní pokračovaly do nedělní etapy.

Čtvrtý den – 3. Etapa – okruhy v Orlové

…alias Bude v taštičce kinder vajičko?

Po sobotní poradě bylo jasné, že Dendu musíme za každou cenu udržet v první skupině – naskytla se tak možnost vyzkoušet si fungovat jako tým. Okruh byl docela technický – zužování cesty, ostré zatáčky, takže kdo nebyl vepředu, ten tam prostě nebyl ani potom. Ve čtvrtém zůstala Denča na větru a balík se začal vzdalovat. Toho se chopila opět Terka spolu se Zuzkou a během ani ne půl okruhu dotáhly Dendu zpátky do balíku – úkol splněn. Hlavně u mladých holek byla znát nezkušenost pohybu v balíku a doplácely na špatnou pozici před klíčovými úseky. Abychom ještě vysvětlily ty kinder vajíčka – na bufetu jsme si měly vyzkoušet vzít si taštičku, abychom sbíraly zkušenosti na další závody… a dovedete si představit debatu ohledně jejího obsahu J

Sečteno podtrženo – celý tým v cíli, Denča celkově osmá v U23, Terka jednou první na rychlostní, realizační tým jsme moc nevyplašily a už se těšíme na další závody!!!

A co na to holky equinoxový J

Denisa:

Kola Equinox mě opět nezklamala a posouvají mě dopředu!!! Tentokrát se předvedly na Mezinárodním závodu v silniční ženské cyklistice Grácia Orlová 2014!!! Z hromadných sjezdů jsem se díky nim nebála riskovat, dokázala mě podržet v nebezpečných zatáčkách, a to doslova v trysku!!! V sobotní etapě Lichnov-Lichnov prokázala úžasný závěr!!! Dokázala mě zachránit, a to ve chvílích, kdy jsem se chtěla nejvíc bít!!! Stále však vyčkávají na cestu ke zlatu a nejtěžší závodní kilometry!!!

Judita

Můžu potvrdit Denči slova, občas letěla jako blázen J. Já měla krásný zážitek z prologu, když tam p. Šimek dovezl disk a loukoť. Po výměně za normální výplety to byl slušný šok J Po rovinatém úseku to bylo hodně znát, akorát mě trochu naštval motorkář s kameramanem, ti jeli celou rovinku vedle mě a já neslyšela, jak to krásně hučí J. Oproti loňsku jsem udělala velký pokrok a nemalou úlohu na tom mají i nová kola, která mě převezou přes kopce, když si nohy myslí, že už nemůžou J. Takže jedeme spolu dál vstříc dalším pokrokům.

Nikola

Jako Denča a Judit i já dostala důvěru od reprezentačního trenéra a mohla se účastnit etapového závodu Grácia Orlová. Byl to pro mě velice těžký závod, při kterém jsem získala velké množství zkušeností a měla jsem možnost nechat si poradit od lidí, kteří cyklistice opravdu rozumí a podobné závody jsou pro ně denní chleba. Díky firmě Equinox i já mám možnost letošní sezónu jezdit na karbonových kolech RT33 a jsem s nimi velmi spokojená. Je radost závodit, když se můžete spolehnout na kvalitní materiál. Absolvování tohoto etapového závodu mi dodalo obrovskou motivaci do další práce!