Home » Foto, Technika & Recenze, Tip týdne

Stevens Gavere 2020

Submitted by on Sobota, 23 Listopad 2019No Comment
Stevens Gavere 2020

Nízký rozpočet při výběru kola obyčejně přináší i značnou část kompromisů. Jak takové peníze utratit nejlépe? Kde se šetřit vyplatí a kde naopak ne? Vyučovat by v tomto ohledu mohl Stevens Gavere – častá volba začínajících cyklokrosařů, ale i oblíbený „zimák“ mnoha silničních cyklistů.

Stevens již mnohokrát přesvědčil, že mnoho svých modelů buduje naprosto racionálně a se svým rozumem. Není tak nic zvláštního, když na kolech z Hamburku nacházíme chytré či z minulosti osvědčené principy a detaily, kterých se jiní často vzdali při honbě za nejnovějšími standardy. Takové standardy jsou stejně často běžnému cyklistovi nedostupné, protože hledá jiných cenových vodách a v mnoha případech potřebuje jedno kolo pro všechno, z důvodu výše zmíněného rozpočtu. Ať se podíváme na veškeré recenze cyklokrosového/gravel modelu Gavere z minulosti (je s námi s různými obměnami už od roku 2014), snad pokaždé byl vyhodnocen za perfektní a dokonale univerzální volbu pro všechny, kteří nedisponují manažerským platem, ale chtějí se pobavit, nebo si dokonce i trochu zazávodit. A to nebývá na kole s cenovkou lehce přes 30 000 Kč obvyklé. Změnilo se něco s ročníkem 2020?

Pojďme se jako první věnovat rámu. Ten je společně s odlehčenou vidlicí Stevens S-Lite z hliníkové slitiny. Charakteristikou jsou zahlazené svary, viditelné otvory pro osazení blatníky, ale popřípadě i bikepackingovou výbavou a v neposlední řadě z velké části vnitřní vedení kabeláže. Pěkný funkční design Gavere lehce přikrývá zajímavým odstínem zelené barvy, na kterém jen možná až moc zanikají černé nápisy. Závodní zbarvení z dosluhujícího ročníku je pryč a celé kolo působí o něco luxusněji.

Každého cyklokrosaře, ale i milovníka „štěrkoletů“ bude zajímat prostupnost plášťů. I přes použití 40mm širokých Schwalbe G-One je všude spousta místa. Tím se můžeme pomalu přesunout ke komfortu, jelikož větší porce gumy společně s alchymií vhodného tlaku jinak vskutku pevnému kolu na pohodlí přispívá. Ostatně kónicky řešená spodní část sedlové trubky a odlehčená vidlice napomáhají Gavere, nebýt vyloženým kostitřasem, ale naopak dobrým společníkem na celý den. Nasaďte časem karbonovou sedlovku a budete si doslova libovat.

V osazení lze těžko nalézt slabé místo. Stevens napěchoval na Gavere co jen šlo s ohledem na rozpočet. Například kotoučové brzdy TRP Spyre C jsou jednou z nejlepších voleb do nepříznivých a náročných podmínek (ač jde o mechaniky) – ano, vracíme se tím ke snadnému nasazení Gavere na cyklokrosových závodech. Z osazení 2019 se přenáší pohon v podobě Shimano 105. Jde o provedení 2×11 s kompaktními klikami. Kazeta začíná 11-ti zubým pastorkem a končí hodnotou 32. Převodníky mají výběhů pro řetěz 50 a 34. Volba ve vypletených kolech padla na Fulcrum, přesněji typ 700 DB DRP s pevnými 12mm osami. Ani zde není co vytknout, jak z pohledu váhy, tak upevnění. Dává smysl, že ostatní komponenty jsou s přihlédnutím na cenu v režii mateřského Oxygen, povětšinou Scorpo Road a Aero. Sečteno a podtrženo, 10 kg váhy pro tuhle gravel/cyklokrosku se vším výše zmíněným osazením.

Gavere na to jde i pro rok 2020 chytře – nenechává slabé místo, nebrání se případným vylepšením a stále dokáže oslovit od silničního cyklisty, který má v okolí samý rozbitý asfalt, po zarytého cyklokrosaře s omezeným rozpočtem. Vlastně na něm klidně můžete jezdit i do práce a nahodit blatníky. Záleží pouze na volbě plášťů, které tento oblíbený model od výrobce z Hamburku překlápějí buď na jednu (silniční), či druhou (terénní) stranu. Již tak zdatný univerzální charakter si můžete jednoduchou změnou vyladit přesně pro sebe. A to se počítá, když doma může být jen jedno kolo.

Martin Kuška

Další info: ZDE

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.