Home » Aktuální téma, Silniční cyklistika, Technika & Recenze, Závody

Stevens Custom Program

Submitted by on Čtvrtek, 31 Leden 2019No Comment
Stevens Custom Program

Ne každého z nás uspokojí sériová nabídka výrobců kol a zejména komunita silničárů ráda sahá po individuálním osazení podle vlastních představ. Právě jim se snaží svou nabídkou v podobě tzv. Custom programu vyjít vstříc i značka Stevens z německého Hamburgu. Nejedná se o nabídku stavby rámu na míru, ale v rámci nabízené kolekce (většina Custom modelů je prodávána pouze v rámci Custom programu a v sériové nabídce je nenajdeme) si jednotlivé osazení konkrétního rámu vybírá zákazník dle vlastních požadavků.
Heslo z německého katalogu: „Postav si svůj vysněný stroj!“ se tedy skví nad čtyřmi silničními modely a dvěma časovkářskými. Nejprve si vyberete rám, který se Vám nejlépe zamlouvá a vyhovuje Vašim požadavkům na materiál či barvu. V nabídce jsou 3 carbonové topmodely a jeden duralový. Poté si vybíráte ze široké škály představců ve všech možných rozměrech, stejně tak řídítek, sedlovek, sedel. V jednom kroku si tak rovnou vyberete vyhovující délky, šířky a specifikace komponentů podle Vašich požadavků a tělesných proporcí. Následuje výběr napletených kol a komponentové sady od japonského Shimana či amerického SRAMu. Samozřejmostí je možnost specifikace použitých převodů. Posledním bodem virtuální stavby je výběr doplňků, jako je omotávka, pláštů, košíků na lahev a dalších detailů. Stevens udává, že při vynásobení všech možností lze postavit neuvěřitelných 240milionů variant, hlavním cílem je umožnit zákazníkovi postavit si opravdu ideální stroj bez kompromisu a navolit si komponenty rovnou, bez nutnosti výměny těch sériově montovaných.
Podívejme se teď na jednotlivé modeli blíže. Hi-endový carbonový Comet a neméně skvostný Ventoux jsou nabízeny v disc verzi s pevnými osami i ve standardní variantě pro čelisťové brzdy. Hmotnost rámu Comet v disc verzi je úctyhodných 895g při možném zatížení 115g jezdcem a standardní nedics verze je ještě skoro o 100g lehčí. Jedná se o čistokrevné závodní náčiní. Níže postavení Ventoux a Xenon (ten pouze ve verzi pro čelisťové brzdy, zato ve dvou barevných provedeních) jsou určeny pro běžné uživatele při zachování tuhosti a vyspělé geometrie. Nejdostupnějším Custom modelem je duralový Aspin (to je jediný silniční Custom model, který je spolu s časovkářským Super Trofeem nabízený i v sériovém provedení se sadou Ultegra), postavený z trubek z třikrát zeslabované slitiny 7005.
Výše zmíněný časovkářský speciál Super Trofeo doplňuje ještě výhradně Custom triatlonový model Volt, s unikátním aerodynamickým rámem, neuvěřitelnou možností nastavení kokpitu, občerstvovacím systémem a skrytými brzdami.
Doba dodání kol naspecifikovaných v rámci Custom programu je samozřejmě závislá na dostupnosti jednotlivých rámových sad a sad komponentů a také možnostech hamburských mechaniků montujících Custom modely přímo v centrále firmy. Pochopitelně to bývá o něco delší doba, než u sériové produkce ale není výjimkou ani takřka okamžité dodání.
Více info přímo u dovozce www.cyklosvec.cz a možnost přímé specifikace: www.stevensbikes.de/custom

Další info: www.stevensbikes.de/custom

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.