Home » Foto, Tip týdne

Stevens E-Tremalzo – Silák s dlouhou výdrží

Submitted by on Úterý, 4 Červen 2019No Comment
Stevens E-Tremalzo – Silák s dlouhou výdrží

Zbrusu nový model horského elektrokola Stevens dostal název podle lokality v italských Dolomitech. Tento velmi oblíbený průsmyk se jezdí z obou stran, ale směrem nahoru to byla vždy výzva jen pro trénované. Zrovna s tímto ebikem by jste nahoru vystoupali jedna báseň a díky tlustým gumám by se vám po šutrech jelo bezpečně i zpět. Trochu jsme se nechali tím pojmenováním unést, ale tady prostě sedí.

U Stevens je připraveno pro rok 2019 celkem šestatřicet modelů elektrokol v šesti základních kategoriích. Letos se inovovalo docela podstatně, takže vstupní model E-Wave dostal nový rám, který měly dříve jen vyšší řady ebiků. Je nyní dostupný v novém designu v pánské i dámské variantě. Na něj právě navazuje novinka 2019 E-Tremalzo. Samozřejmě opět pro e-bikery i e-bikerky separátně.

Ebiky zaujímají stále větší podíl z trhu jízdních kol, v poslední době jsou to právě horská kola s motorem, které zaznamenávají největší boom. Stevens sídlí v Německu a tak elektrokola musí být chtě nechtě technicky dokonalá. Výhodou je, že i ten nejníže postavený model disponuje velmi slušnými parametry. Pro legendu z Hamburku, kterou můžeme Stevens právem nazývat, jsou právě elektrokola střední třídy velmi důležitá z hlediska prodeje. E-Tremalzo je podobně koncipovaný jako nový E-Wave, má však na rozdíl od něj baterii s vyšší kapa citou o 100 Wh.

Pevné XC biky určené do terénu jsou sdruženy do kategorie E-Hardtail. Připraveno je deset různých modifikací s pohony Bosch a Shimano, nic horšího Stevens nenabízí, žádné kompromisy v motorech, ani vybavení, jsou to zkrátka precizní mašiny vyrobené s německou důkladností. Kola jsou postaveny na robustních rámech a tlustých pláštích, se 120mm zdvihy vidlice. Daly by se tak dříve označit jako trailové hardtaily, v současnosti ale takhle koncipuje terénní elektrokola hodně výrobců, protože v terénu se s nimi takto více vyřádíme. Hendikep hmotnosti navíc lehce smázne síla motoru v nejslabším režimu. První pětice elektrických hardtailů Stevens je tedy čistě plusková – více trailová, na širších gumách, no a ta druhá levnější je o kousek krotší, i když o pláštích šířky 2.6″ můžeme také uvažovat jako o drtiči terénu.

Takže začněme rámem, ten bychom ani u ebiků neměli opomenout a stále brát jako základní kámen. E-Tremalzo dostal rám z vyšších řad, robustní konstrukci svařenou z materiálu Al 6061, který je v méně namáhaných místech dvakrát zeslabován. Jde o relativně lehký rám se speciální ebikovou geometrií. Vyššími řídítky pro bezpečné sjezdy, komfortní jízdu za všech okolností a extra zešikmenou horní trubkou. Celkově je tento ebike kratší, čímž se eliminuje delší zadní stavba, která je u elektrokol kvůli umístění motoru nutností. Horní trubka a zadní vzpěry na sebe navazují ve stejném sklonu. E-Tremalzo umožňuje velmi snadný nástup do sedla i celkovou manipulaci. V přední části je rám patřičně zpevněn. Vzpěry zadní vidlice jsou esovitě tvarovány.

Leave your response!

Add your comment below, or trackback from your own site. You can also subscribe to these comments via RSS.

Be nice. Keep it clean. Stay on topic. No spam.

You can use these tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This is a Gravatar-enabled weblog. To get your own globally-recognized-avatar, please register at Gravatar.