Home » Aktuální téma

Cyklotrénink Františka Trkala díl desátý: srpen 2011

Submitted by cyklo on Pátek, 12 Srpen 2011No Comment
Cyklotrénink Františka Trkala díl desátý: srpen 2011

Zdraví Vás Cyklotrénink Františka Trkala ve druhém prázdninovém měsíci.

Nedá mi to a opět se musím pochlubit nejvýznamnějšími výsledky, kterých dosáhli moji svěřenci v minulém měsíci. Začal bych Monikou Simonovou jezdící v barvách Cyklotréninku Františka Trkala. V Itálii se stala amatérskou mistryni Evropy v časovce! Ještě bych se rád zmínil o závodnících z Favoritu Brno, se kterými spolupracuji: Daniel Turek a Michal Schlegel, zazářili na mistrovství republiky juniorů a kadetu v okolí Příbrami.

Turek získal v časovce titul mezi juniory, Schlegel se stal v kategorii kadetů vicemistrem republiky. Je to skutečně velký úspěch. Dan obhájil loňský titul rozdílem třídy, druhého v pořadí porazil o minutu!

Lukáš Smola skončil v etapovém závodě Vysočina ve výborné konkurenci devátý v celkovém pořadí. Výborný výkon předvedli závodníci Josef Maňoušek a Lukáš Smola, když na Českém poháru v Jevíčku obsadili čtvrté a páté místo.

Všem Gratuluju!

Konečně se dostáváme k tréninku v srpnu. Moc dobře víme, že jsme se přehoupli do posledních dvou měsíců závodní sezóny. Dle mého názoru toho má v tomto období závodník už plné zuby a já rozhodně doporučuji najet na systém, závodit a mezi závody trénovat, ale jenom v základní vytrvalosti, prostě se na kole jenom vozit! Hned vysvětlím proč:

1) Cyklista, který závodí už od března nebo dubna, toho má už opravdu dost po psychické stránce a samozřejmě organismus je také vyčerpaný, tak je potřeba mezi závody nechat tělo jenom dobíjet.

2) Určitě není taková chuť do tréninku a když se člověku nechce, tak ten trénink nemá efekt!

3) Je potřeba stále dost trénovat, u mužů bych to viděl cca kolem 5 hodin.. protože je potřeba už myslet také na příští sezónu.

Samozřejmě tento systém se netýká všech, kdo nemá dost závodů, tak je potřeba stále tvrdě trénovat, ale určitě bych to v tomto období přizpůsobil Vaší chuti. Stále by měl trénink obsahovat základní vytrvalost, trénink mezi prahy v kopcích a samozřejmě zařazovat nějaké spurty.

Kdo má samozřejmě před sebou nějaký vrchol sezony např. MČR, ME, atd., tak tam by ten trénink měl byt úplně jiný, např. příprava na časovku jednotlivců vyžaduje trénink úplně odlišný, než uvádím, tam trénink musí být intenzivní, jezdíme opakované úseky nad závodní rychlostí, atd.

Opět musím připomenout důležitou věc a tou je regenerace, nezapomenout na masáže, BCAA, R2, atd.!

Co nabízím?

Profesionální servis na klíč pro hobby jezdce, začínající i zkušené závodníky

web: www.frantisek.trkal-cyklotrenink.cz, email: frantisek.trkal@seznam.cz

tel.: +420 605 832 507

Comments are closed.